תיקן גרמני הדברה

להבדיל מסוגים אחרים של תיקנים שרואים בישראל, כאשר מדובר בתיקן גרמני אופן ההדברה הוא  שונה משיטות ההדברה של תיקנים אחרים. זו הסיבה שחשוב לפנות אל מדביר שהוא מומחה בנושא תיקן גרמני הדברה אשר יבצע עבודה בטיב מעולה.

איזה תיקן יש בבית, במשרד או במפעל

בשלב הראשון רצוי לצלם את התיקנים, אם הם קטנים, גדולים ומהי הצורה שלהם כדי לתהות על הסוג שלהם. לאחר שהמדביר מאבחן שמדובר בסוג זה, הוא יתאם עם הלקוחות את מועד תיקן גרמני הדברה.

במקביל לכך מתבצע הליך של ניטור כדי לדעת אם יש מיעוט של תיקנים, או לחלופין כמות גדולה של תיקנים קטנים כיוון שהייתה ילודה של כמות גדולה של תיקנים. כאשר הם רבים יש צורך בביצוע תיקן גרמני הדברה באופן מאסיבי

תיקן גרמני הוא בצבע חום אדמדם, בגודל של 2-1 ס"מ ויש לו כנפיים, אף על פי שהוא בדרך כלל לא משתמש בהן כיוון שהוא אינו עף. הוא מסתתר במקומות שלעיתים קשה לראות אותו כמו בסדקים ובחריצים בקיר ולכן לא תמיד אפשר לבצע אומדן נכון של כמות התיקנים הגרמנים.

ביצוע הדברה של תיקן

הדברה זו מתבצעת בשני שלבים, כדי ליצור קטילה מאסיבית שלהם. בתחילת הדרך המדביר המקצועי מבצע ריסוס בשיטה שנבחרה כימית או אורגנית. המגמה ברוב המקרים היא לבצע הדברה אורגנית כדי למנוע חשיפה של בני אדם לחומרים כימיים שעלולים להיות מסוכנים.

בסיומו של הליך תיקן גרמני הדברה מבצע המדביר גם הדברה באמצעות ג'ל. המדביר מפזר בכמה מקומות את משטחי הג'ל כשהמטרה היא שהתיקנים יגיעו למשטחים האלו כדי לאכול את פיתיון המזון שקיים עליהם. לאחר שהם יאכלו, הם לא יוכלו לזוז וכך לאט לאט תתבצע לכידה של כל התיקנים.

אפקטיביות של הריסוס

מעבר לריסוס ולג'ל המטרה היא שחומר הריסוס יחדור למרצפות או לפרקטים וכך האפקטיביות שלו תהיה לטווח ארוך. זו הסיבה שהמדביר ממליץ לא לשטוף את הרצפות או את הפרקטים אלא רק לאחר כמה ימים. בני המשפחה לא יריחו ריח של הריסוס כי אין לכך ריח, אך לעומת זאת לאחר כמה ימים אם יגיעו תיקנים הם יריחו את הריח, החומר יחדור לגופם וכך הם ימותו בזה אחר זה.

היעילות של הריסוס היא בדרך כלל לשנה ולאחר מכן כדאי לבצע הליך זה מחדש. בדרך זו שומרים עד כמה שניתן על מרחבים ללא תיקנים או שמוצאים תיקנים מתים שהגיעו לבית, למפעל, למשרד או לכל מקום אחר.

מניעת הגעת תיקנים הביתה

כאשר שומרים על כללי ניקיון בסיסיים בבית ובעיקר במטבח, אפשר למנוע באופן משמעותי את הגעת התיקנים ובעקבות כך בצורך בביצוע תיקן גרמני הדברה.

יש לנקות את שאריות המזון מהצלחות, לנקות את כל כלי האוכל ולא להשאיר מזון גלוי על השולחן, השיש או בכל מקום אחר ברחבי הבית.

תיקן גרמני הדברה
זקוקים למדביר פרעושים?